Diensten

Zoekmachine Optimalisatie

Bij Zoekmachine Optimalisatie nemen we hetgeen we geleerd hebben bij het marktonderzoek om de inhoud van de website zo te maken dat Google hier maximaal eenvoudig doorheen kan en dat de teksten, afbeeldingen en andere content naadloos aansluiten op de doelgroep.

image

Het intern optimaliseren van een website gaat voor 75% over de content op de pagina's. De onderliggende techniek is zeker ook belangrijk maar zoekmachines krijgen steeds meer een symantisch algorithme. Het is dus van belang om de semantiek op een pagina helemaal in orde te hebben. Juist gebruik van kopjes, teksten en afbeeldingen zijn hierin cruciaal. Interne optimalisatie sluit naadloos aan op de analyse die we vooraf doen. Hierdoor optimaliseren we precies daar waar het nodig is zodat we op een kostenefficiente wijze snel verbetering kunnen realiseren.

Bij externe optimalisatie kijken we niet naar de website zelf. We zijn meer geintereseerd in andere websites. Verwijzen kwalitatief goede websites naar ons en zo ja voldoet het linkje aan de SEO eisen. Worden we vermeld op Sociale Media zoals Twitter en Facebook. Je moet het zo zien: des te meer websites roepend at je eens bij een bepaalde website moet gaan kijken. Des te groter de kans ook is dat die ene website belangrijk is. Zo redeneren zoekmachines dus ook.

De speerpunten bij optimalisatie

  • Juist gebruik van kopjes (h1, h2, h3) op de pagina en goed gebruik van relevante woorden in de kopjes.
  • Gebruik opsommingen om de belangrijkste onderwerpen uit te lichten. Geef termen extra nadruk als de nodig is.
  • Afbeeldingen dienen geoptimaliseerd te worden en moeten voorzien zijn van Alt en Title tags. Deze tellen mee!
  • Kies één onderwerp per pagina en gebruik ca. 3 paragraven van 100 woorden om dit onderwerp toe te lichten.
  • Zorg ervoor dat van geschreven tekst een juist percentage van de woorden het onderwerp zijn.