Diensten

Zoekterm- en marktonderzoek

Iedereen kent de uitspraak "Wie meet, die weet!" wel. Maar het is ook echt zo. Enkel door goed te meten waar je staat en welke mogelijkheden er zijn kun je een zoekmachine optimalisatie of zoekmachine marketing campagne effectief opzetten.

image

Zoektermen

Zoektermen zijn de basis. Een bedrijf dat autobanden verkoopt wint niets met campagne gebaseerd op 'sokken'. Maar autobanden is wel heel generiek. Zoek je zomer- of winterbanden? En wellicht is deze term ook nog eens afhankelijk van het seizoen. Allemaal factoren waar rekening mee gehouden moet worden.

  • Zoekterm Analyse Het is een belangrijke puzzel om te bepalen wanneer, in welke regio, voor welke periode je een specifieke zoekterm gaat inzetten.
  • Zoekterm CompetitieDaarnaast moeten we ook goed kijken wat de concurrentie doet. Gaan we een term 'claimen' door meer te betalen daan de concurrent. Of gaan we ons op andere termen richten? Deze vragen helpen wij je te beantwoorden.
image
image

Marktonderzoek

Een marktonderzoek bepaalt een hoop in een campagne. Richten we ons op een spectieke plaats of regio? Gaan we internationaal? Hoe sluit de campagne aan op bijvoorbeeld gedrukte media? Wat is het juiste moment om een campagne op te starten? Via welke media moeten we dat oppakken?

  • OptimalisatieHet optimaliseren van de website is goed voor de lange termijn instroom van bezoekers. Actiesites zijn dan weer handig om conversie te vergroten. Sociale Media helpt bijdragen aan je naamsbekendheid. Er zijn dus veel verschillende manieren om te optimaliseren. Wij helpen bij het uitstippelen van de juiste route.
  • MarketingBij een marketingcampagne trekken we via betaalde actief bezoekers naar de website. Dit kan een AdWords campagne zijn, maar bijvoorbeeld ook het inzetten van een Influencer. Welke mogelijkheden er zijn hangt sterk af van de uitkomst van het marktonderzoek.

Beginnen bij het begin

Een campagne heeft altijd een begin punt. En een begin bestaat bij ons uit een drietal belangrijke analyses die ons de informatie geven om verbetering te kunnen doorvoeren:

  • Nulpunt meeting
  • Technische analyze
  • Zoekmterm analyze
image

Nulpunt meeting

De nulpunt meting bepaald waar je als organisatie nu staat. Dit vertrekpunt bepaald grotendeels de route die we samen gaan afleggen.

  • Wat doe je nu?
  • Wat is je doelgroep?
  • Wat zijn je doelstellingen?
  • Wat is het budget?

Technische analyse

Bezoekers naar de website brengen heeft geen zin als ze op de website niet goed uit de voeten kunnen. Daarom kijken we goed naar de technische staat van de website.

  • Technische staat van de site
  • Logische navigatatie
  • SEO regels in acht genomen
  • Duidelijk conversie pad

Zoekterm analyze

Een zoekterm bedenken is niet zo eenvoudig als het lijkt. Er zijn veel factoren die het succes bepalen. We kijken altijd naar een breed scala aan factoren.

  • Welke termen?
  • Wat doet de concurrentie?
  • Hoe groot is de potentie?
  • Kosten/baten van de termen?