Diensten
Iedereen kent de uitspraak "Wie meet, die weet!" wel. Maar het is ook echt zo. Enkel door goed te meten waar je staat en welke mogelijkheden er zijn kun je een zoekmachine optimalisatie of zoekmachine marketing campagne effectief opzetten.
Zoektermen zijn de basis. Een bedrijf dat autobanden verkoopt wint niets met campagne gebaseerd op 'sokken'. Maar autobanden is wel heel generiek. Zoek je zomer- of winterbanden? En wellicht is deze term ook nog eens afhankelijk van het seizoen. Allemaal factoren waar rekening mee gehouden moet worden.
Een marktonderzoek bepaalt een hoop in een campagne. Richten we ons op een spectieke plaats of regio? Gaan we internationaal? Hoe sluit de campagne aan op bijvoorbeeld gedrukte media? Wat is het juiste moment om een campagne op te starten? Via welke media moeten we dat oppakken?
Een campagne heeft altijd een begin punt. En een begin bestaat bij ons uit een drietal belangrijke analyses die ons de informatie geven om verbetering te kunnen doorvoeren:
De nulpunt meting bepaald waar je als organisatie nu staat. Dit vertrekpunt bepaald grotendeels de route die we samen gaan afleggen.
Bezoekers naar de website brengen heeft geen zin als ze op de website niet goed uit de voeten kunnen. Daarom kijken we goed naar de technische staat van de website.
Een zoekterm bedenken is niet zo eenvoudig als het lijkt. Er zijn veel factoren die het succes bepalen. We kijken altijd naar een breed scala aan factoren.